Lean Canvas

Forma: Dle domluvy - distančně (online) i prezenčně
Doba trvání: 2 hodiny
Cena: 5.000 Kč bez DPH
Nejbližší termíny: - nehodí se Vám termín? Napište nám!

První část kurzu Lean Startupu kde vás naučíme jak připravit jednoduchý business plán, aniž byste ztratili velké množství času s jeho přípravou a přesto vám přinesl užitečné informace.

Pokud hledáte nový obchodní model vaší společnosti nebo útvaru, ve kterém pracujete, je Lean Startup to pravé pro vás. Jedná se o první část školení Lean Startupu, kde se naučíte jak připravit jednoduchý business plán, aniž byste ztratili velké množství času s jeho přípravou a přesto vám přinesl užitečné informace. Mimo jiné se podíváme i na to, jak funguje smyčka Build – Measure – Learn a co to je Minimum Viable Product. Nenechte se zmást názvem, Lean Startup se hodí i pro velké firmy a nikoliv jen startupy. Zároveň pokud se při návrhu vašeho obchodního modelu dostanete do slepé uličky, dozvíte se jak zajistit, aby ušlé náklady byly co nejnižší.

Jednoduchý business plán (tzv. Lean Canvas) vám pomůže bez ohledu na to, zda se zabýváte agilitou, nebo projektovým řízením. Je to velmi univerzální nástroj a bude vám užitečný zejména v ranných fázích vašich projektů. V počátečních fázích vývoje produktů/služeb/softwaru je potřeba hledat, jaký bude obchodní model, kdo bude naším zákazníkem a také si ověřit, zda náš produkt vůbec vyřeší zákazníkovy problémy, aby měl motivaci náš produkt používat. Lean Canvas vám nabídne hned několik úhlů pohledu, které je potřeba ve fázi výzkumu zohlednit, aby vaše produkty/projekty byly úspěšné.

Na kurzu si společně vyplníme jednoduchý business plán (Lean Canvas) (je možno i na libovolné téma, které si řeknete) a budeme postupovat krok po kroku. Jednotlivé části si vždy nejprve vysvětlíme a následně doplníme canvas. Na konci kurzu budeme mít canvas kompletně vyplněný a budete umět se svými týmy vytvářet další.

Lean Canvas byl náš první nástroj, který jsme použili při zakládání společnosti Lucid Bay Digital s.r.o. Pomohl nám nastavit si očekávání ohledně poskytovaných služeb naší společností, ale i rozmyslet si jaké problémy chceme pomáhat zákazníkům řešit .

Jan Šrámek, zakladatel Lucid Bay Digital s.r.o.

Lektor, který Vás provede školením

Jan Šrámek je enterprise agile coach se zkušenostmi s agilem jak z prostředí korporátních společností, tak ze startupů. Přístup k agilním transformacím, ale i ke školením zakládá především na praktických zkušenostech, kdy přibližně 7 let pracoval jako analytik a později architekt ve vývojových týmech ve finančním sektoru. Řadu změn, které agillita a agilní transformace přináší si sám prožil. Hlásí se k principům Agnostic agile. Preferuje nastavení agility podle kontextu ve vaší firmě, namísto dogmatického přístupu podle příručky. Silnou stránkou Honzy je diplomacie, ale i velká trpělivost, která mu umožňuje pracovat s agilitou i u poměrně výrazných osobností. Honza kromě zkušeností z prostředí SW vývoje získal i řadu zkušeností v oblasti agility v businessu, oddělení lidských zdrojů, financí, koučování managementu a dalších. Principy a pravidla, které uznává se snaží prosazovat i u dalších zaměstnanců a spolupracujících osob v Lucid Bay Digital. Řadu agilních principů promítá právě do fungování Lucid Bay Digital a tak věci, které doporučujeme, sami žijeme.

Volitelné moduly ke školení

Tyto moduly/diskusní moduly je možné po dohodě přidat k našim školením. Pokud jste mezi nimi nenašli, co by vás zajímalo, nevadí, ozvěte se nám a dohodneme se.

  • Stakeholdeři a agilita
  • První kroky s agilním týmem a jak si získat důvěru týmu
  • Retrospektivy, jaké jsou jejich části, co dělat, když se týmu zdá, že máte retrospektivy příliš často
  • Seznámení s nástroji Atlassian JIRA a Atlassian Confluence
  • Jak funguje standardní SDLC (SW development life cycle) vývojového týmu
  • Jak se změní analýza po přechodu do agilu
  • Typy testů v agilních týmech, změny v testování po zavedení agilu
  • Jak funguje brainstorming, možnost vyzkoušet si facilitaci brainstormingu na vybrané téma a feedback
  • MVP – Minimum Viable Product
  • Agilní roadmapy
  • OKR (Objectives and Key Results)

Podobná a související školení

Základy pro Product Ownery

Na kurzu se dozvíte co by měl umět každý správný product owner. Kromě metodických základů se naučíte i jak připravit produktovou vizi, produktovou roadmapu a jak rozpadnout požadavky do podoby produktového backlogu.

Základy Scrumu

Provedeme Vás základy metodiky Scrum. Je určen pro členy agilních týmů nebo zájemce o pochopení agilních metodik. Obsah kurzu je sestaven s důrazem na praktické použití informací.

Scrum Master

Jedná se o sérii několika školení, které dávají dohromady minimum toho, co by měl Scrum Master umět. Protože se jedná o komplexní kurz, je možné si domluvit rozdělení tohoto kurzu na více částí.

Lean Canvas

První část kurzu Lean Startupu kde vás naučíme jak připravit jednoduchý business plán, aniž byste ztratili velké množství času s jeho přípravou a přesto vám přinesl užitečné informace.

Jak psát správně User Stories

User Stories – dozvíte se co to je a následně si je vyzkoušíte i napsat. Probereme zpětnou vazbu a kromě toho si vyzkoušíme rozpadnout příliš velké User Stories na menší.

Kanban

Naučíme vás základy Kanbanu a jak rozpoznat, kdy se Kanban hodí využít. Kurz je praktický a hodí se i pro začínající scrum mastery.

Nezávazná poptávka školení nebo školení na míru

Máte zájem o školení? Nebo byste chtěli školené uzpůsobit na míru? Napište nám!

    Kliknutím na "Odeslat" souhlasíte se zpracováním osobních údajů.