Agilní produkty – Od vize až po backlog

Forma: Dle domluvy - distančně (online) i prezenčně
Doba trvání: 2 dny
Cena: 18.000 Kč
Nejbližší termíny: - nehodí se Vám termín? Napište nám!

Na kurzu se dozvíte co by měl umět každý správný product owner. Kromě metodických základů se naučíte i jak připravit produktovou vizi, produktovou roadmapu a jak rozpadnout požadavky do podoby produktového backlogu.

Kurz Agilní produkty – Od vize až po backlog si klade za cíl vás vybavit praktickými znalostmi a dovednostmi, které by měl umět každý správný Product Owner. Po jeho absolvování budete vědět jak pomocí agilních přístupů kompletně navrhnout váš produkt – od vize až po zadání pro tým vývojářů. Kromě Scrumu se tu seznámíte i s vybranými agilními nástroji a technikami, pomocí kterých začnete vaše produkty dodávat. Na konci kurzu tedy budete vědět, co máte jako Product Owner dělat.

Kurz začíná metodickými základy z pohledu agility. Pak se dostaneme k vysvětlení pojetí produktu v agilním světě a k tomu proč je důležité dodávat business hodnotu namísto releasů. Také si ukážeme různé způsoby, jak zpracovat vizi produktu a produktovou roadmapu. Používání tzv. value based roadmaps dává agilním týmům více prostoru pro autonomii, ale i flexibilitu ve způsobu zpracování požadavků, proto si povíme, jak se liší od klasických roadmap.

V neposlední řadě se dostaneme k přípravě produktového backlogu, jeho struktuře, správnému psaní user stories a také k vysvětlení základů user story mappingu. Rovněž si projdeme několik technik prioritizace produktového backlogu. Řada týmů je dnes přetížená velkým množstvím paralelně zpracovávaných úkolů. Tříští se tak focus týmu a dodávka tak nakonec trvá déle, než kdybychom dělali jednotlivé úkoly postupně. V této situaci vám může pomoci právě prioritizace a work in progress limit.

Agenda

  • Agile manifesto
  • Stručný úvod do Scrumu
  • Zodpovědnosti Product Ownera a jak se liší od role Projektového manažera, Scrum mastera a Produktového manažera
  • Co to je produkt v agilním světě
  • Životní fáze produktu
  • Business hodnota aneb proč na produktu děláme
  • Minimum Viable Product (MVP)
  • Proč nerozšiřovat technický dluh aneb konec quick and dirty řešením
  • Jak si připravit produktovou vizi
  • Jak vytvářet produktové roadmapy založené na dodávce hodnoty
  • Struktura backlogu agilního týmu
  • Co to je User story mapping a jak vám může pomoci ušetřit čas
  • Jak psát správně user stories
  • Definition Of Ready, Definition Of Done a rozdíly oproti akceptačním kritériím
  • Prioritizace backlogu – ukázka několika praktických technik

Co o školení řekli jeho účastníci

Lektor, který Vás provede školením

Jan Šrámek je enterprise agile coach se zkušenostmi s agilem jak z prostředí korporátních společností, tak ze startupů. Přístup k agilním transformacím, ale i ke školením zakládá především na praktických zkušenostech, kdy přibližně 7 let pracoval jako analytik a později architekt ve vývojových týmech ve finančním sektoru. Řadu změn, které agillita a agilní transformace přináší si sám prožil. Hlásí se k principům Agnostic agile. Preferuje nastavení agility podle kontextu ve vaší firmě, namísto dogmatického přístupu podle příručky. Silnou stránkou Honzy je diplomacie, ale i velká trpělivost, která mu umožňuje pracovat s agilitou i u poměrně výrazných osobností. Honza kromě zkušeností z prostředí SW vývoje získal i řadu zkušeností v oblasti agility v businessu, oddělení lidských zdrojů, financí, koučování managementu a dalších. Principy a pravidla, které uznává se snaží prosazovat i u dalších zaměstnanců a spolupracujících osob v Lucid Bay Digital. Řadu agilních principů promítá právě do fungování Lucid Bay Digital a tak věci, které doporučujeme, sami žijeme.

Volitelné moduly ke školení

Tyto moduly/diskusní moduly je možné po dohodě přidat k našim školením. Pokud jste mezi nimi nenašli, co by vás zajímalo, nevadí, ozvěte se nám a dohodneme se.

  • Stakeholdeři a agilita
  • První kroky s agilním týmem a jak si získat důvěru týmu
  • Retrospektivy, jaké jsou jejich části, co dělat, když se týmu zdá, že máte retrospektivy příliš často
  • Seznámení s nástroji Atlassian JIRA a Atlassian Confluence
  • Jak funguje standardní SDLC (SW development life cycle) vývojového týmu
  • Jak se změní analýza po přechodu do agilu
  • Typy testů v agilních týmech, změny v testování po zavedení agilu
  • Jak funguje brainstorming, možnost vyzkoušet si facilitaci brainstormingu na vybrané téma a feedback
  • MVP – Minimum Viable Product
  • Agilní roadmapy
  • OKR (Objectives and Key Results)

Podobná a související školení

Agilní produkty – Od vize až po backlog

Na kurzu se dozvíte co by měl umět každý správný product owner. Kromě metodických základů se naučíte i jak připravit produktovou vizi, produktovou roadmapu a jak rozpadnout požadavky do podoby produktového backlogu.

Scrum prakticky – reálné využití a osvědčené postupy

Tento kurz je doslova nabitý praktickými zkušenostmi získanými při práci s agilními týmy a při agilních transformacích. Provedeme Vás základy frameworku Scrum od teorie až k praxi. Kurz je určen pro členy agilních týmů nebo zájemce o pochopení agilních přístupů.

Scrum Master

Jedná se o sérii několika školení, které dávají dohromady minimum toho, co by měl Scrum Master umět. Protože se jedná o komplexní kurz, je možné si domluvit rozdělení tohoto kurzu na více částí.

Lean Canvas

První část kurzu Lean Startupu kde vás naučíme jak připravit jednoduchý business plán, aniž byste ztratili velké množství času s jeho přípravou a přesto vám přinesl užitečné informace.

Jak psát správně User Stories

User Stories – dozvíte se co to je a následně si je vyzkoušíte i napsat. Probereme zpětnou vazbu a kromě toho si vyzkoušíme rozpadnout příliš velké User Stories na menší.

Kanban

Naučíme vás základy Kanbanu a jak rozpoznat, kdy se Kanban hodí využít. Kurz je praktický a hodí se i pro začínající scrum mastery.

Nezávazná poptávka školení nebo školení na míru

Máte zájem o školení? Nebo byste chtěli školené uzpůsobit na míru? Napište nám!

    Kliknutím na "Odeslat" souhlasíte se zpracováním osobních údajů.